Käyttöehdot

Päivitetty viimeksi: 21. marraskuuta 2025

1. Hyväksyminen ja sopimus

Nämä käyttöehdot ('Ehdot') muodostavat oikeudellisesti sitovan sopimuksen sinun ('Asiakas', 'sinä' tai 'sinun') ja TheLoopin ('Yritys', 'me', 'meidän' tai 'meidän') välillä. Käyttämällä verkkosivustoamme, pyytämällä tarjousta, käyttämällä palveluitamme tai solmimalla minkä tahansa sopimuksen kanssamme, myönnät, että olet lukenut, ymmärtänyt ja suostut sitoutumaan näihin ehtoihin. Jos et suostu, et saa käyttää palveluitamme. Nämä ehdot koskevat kaikkia TheLoopin tarjoamia palveluja, mukaan lukien mutta ei rajoittuen verkkokehitykseen, IT-hallintaan, suunnitteluun, konsultointiin ja siihen liittyviin palveluihin.

2. Palvelut

TheLoop tarjoaa ammattimaisia digitaalisia ratkaisuja, mukaan lukien räätälöidyt verkkosivustot, verkkokaupparatkaisut, verkkosovellukset, hallintapaneelit, IT-infrastruktuurin hallinnan ja siihen liittyvät tekniset palvelut. Kaikki projektin yksityiskohdat, mukaan lukien laajuus, spesifikaatiot, toimitettavat tuotteet, aikataulu, hinnoittelu, maksuaikataulu, hyväksymiskriteerit ja korjauskierrosten määrä, on dokumentoitava kirjallisessa projektisopimuksessa tai työselvityksessä ('Projektisopimus'), jonka molemmat osapuolet allekirjoittavat. Ennen työn aloittamista voimme näyttää ilmaiseksi, miltä projektisi voisi näyttää. Työtä ei aloiteta ilman allekirjoitettua projektisopimusta ja vaadittua ennakkomaksua. Kaikki projektisopimuksen muutokset vaativat molempien osapuolten kirjallisen hyväksynnän. Arviot ja tarjoukset ovat voimassa 30 päivää, ellei toisin mainita. Korjaukset ja muutokset: Projektisopimus määrittelee projektin laajuuteen sisältyvien korjauskierrosten määrän. Lisäkorjaukset, laajuuden muutokset tai ominaisuuksien lisäykset sopimuksen laajuuden ulkopuolelta laskutetaan erikseen vakiovuokraamme 60 €/tunti tai räätälöitynä tarjouksena suuremmille muutoksille. Toimitusaikataulut: Projektin aikataulut ovat arvioita, jotka perustuvat sovittuun laajuuteen ja olettavat, että saatamme ajallaan kaikki tarvittavat materiaalit, sisällön, palautteen ja hyväksynnät sinulta. Materiaalien, sisällön tai hyväksyntöjen toimittamisen viiveet voivat pidentää projektin aikatauluja vastaavasti. Viestimme kaikista tällaisista viiveistä johtuvista aikataulumuutoksista. Käyttöönoton jälkeiset palvelut: Ylläpito, isännöinti, päivitykset ja jatkuva tuki eivät sisälly vakioprojektin toimitettaviin tuotteisiin, ellei projektisopimuksessa nimenomaisesti mainita. Nämä palvelut ovat valinnaisia ja hinnoitellaan erikseen tarpeidesi mukaan. Voit valita oman isännöintipalveluntarjoajasi tai pyytää meitä hoitamaan isännöinnin asennuksen ja hallinnan. Isännöinnin asennus- ja konfigurointipalvelut ovat valinnaisia ja hinnoitellaan erikseen.

3. Asiakkaan velvoitteet

Sitoudut: (a) Tarjoamaan tarkat, täydelliset ja ajalliset tiedot, materiaalit, sisällön ja palautteen, jotka ovat tarpeen projektin valmistumiseksi; (b) Hankkimaan kaikki tarvittavat lisenssit, luvat ja oikeudet tarjoamillesi materiaaleille; (c) Nimeämään valtuutetut edustajat projektipäätöksiin; (d) Tarkistamaan ja hyväksymään toimitettavat tuotteet sovittujen aikataulujen puitteissa; (e) Varmistamaan soveltuvien lakien noudattamisen sisältösi ja palveluidemme käytön osalta; (f) Ylläpitämään luottamuksellisuutta kaikista jaetuista omistusoikeuksista. Velvoitteiden täyttämättä jättämisestä aiheutuvat viiveet voivat johtaa projektin aikataulun pidennyksiin ja lisäkustannuksiin.

4. Maksuehdot

Kaikki maksut on määritelty projektisopimuksessa ja ne ovat palauttamattomia, ellei toisin nimenomaisesti mainita. Maksuehdot vaativat: (a) Palauttamattoman käsirahan 50% ennen työn aloittamista; (b) Virstanpylväsmaksut projektisopimuksessa määriteltynä; (c) Lopullinen maksu projektin valmistumisen ja hyväksymisen yhteydessä. Laskut erääntyvät 14 päivän kuluessa laskutuksesta, ellei toisin sovita. Myöhästyneet maksut aiheuttavat 1,5% kuukausikoron. Pidätämme oikeuden keskeyttää työ ja pidättää toimitettavat tuotteet erääntyneiden tilien osalta. Kaikki hinnat eivät sisällä soveltuvia veroja, jotka ovat sinun vastuullasi. Maksuriippumukset on nostettava 7 päivän kuluessa laskun vastaanottamisesta.

5. Oikeudet

Kaikkien maksujen täyden maksun jälkeen saat omistusoikeuden projektillesi erityisesti luotuun räätälöityyn koodiin, suunnitteluun ja toimitettaviin tuotteisiin ('Työtuote'). Pidätämme omistusoikeuden: (a) Aiemmin olemassa olevaan immateriaalioikeuteen, työkaluihin, kehyksiin ja metodologioihin; (b) Yleisiin koodikirjastoihin ja uudelleenkäytettäviin komponentteihin; (c) Portfolio-oikeuteemme näyttää valmistuneita töitä markkinointitarkoituksiin. Portfolio-oikeudet: Pidätämme oikeuden esitellä valmistuneita töitä portfoliossamme, markkinointimateriaaleissa, case-tutkimuksissa ja mainosmateriaaleissa, mukaan lukien nimesi, logosi ja projektitietojen käyttö, ellei pyydä kirjallisesti poikkeusta projektisopimuksen allekirjoittamisen yhteydessä. Jos kieltäydyt portfolion käytöstä, kunnioitamme yksityisyyspreferenssejäsi, mutta myönnät, että tämä ei vaikuta työtuotteen omistusoikeuteemme tai oikeuteemme viitata projektiin yleisesti (ilman tunnistavia yksityiskohtia) liiketoimintatarkoituksiin. Projektissasi käytetyt kolmannen osapuolen komponentit, kirjastot tai palvelut pysyvät niiden vastaavien lisenssien alaisina. Takaat, että kaikki tarjoamasi materiaalit eivät loukkaa kolmannen osapuolen oikeuksia.

6. Takuut

Takaamme, että palvelut suoritetaan ammattimaisella tavalla, joka on yhdenmukainen alan standardien kanssa. Tarjoamme palvelut 'SELLASENAAN' ja 'SELVITYKSEN MUKAISESTI' ilman kaupattavuuden, tiettyyn tarkoitukseen sopivuuden, loukkaamattomuuden tai muiden nimenomaisten tai epäsuorien takuita. Emme takaa keskeytymätöntä, virheetöntä, turvallista tai viruksettomaksi toimintaa. Emme anna takuita koskien: (a) Palveluidemme tai toimitettavien tuotteiden käytön tuloksia tai lopputuloksia; (b) Liiketoiminnan kasvua, liikevaihtoa, voittoja tai asiakashankintaa; (c) Yhteensopivuutta kaikkien selainten, laitteiden tai kolmannen osapuolen palveluiden kanssa; (d) Palvelun saatavuutta, käyttöaikaa tai suorituskykymittareita; (e) Tietoturvallisuutta, varmuuskopiointia tai palautuskykyä; (f) Kolmannen osapuolen palveluiden luotettavuutta, mukaan lukien isännöinti, maksupalveluntarjoajat, API:t tai integraatiot; (g) Suojaa tietoturvallisuusrikkomuksilta, hakkeroinnilta tai luvattomalta pääsyltä; (h) Virheettömyyttä, bugeja tai vikoja; (i) Tulevien lakien tai määräysten noudattamista. Vastuumme kokonaisuudessaan kaikista palveluidemme aiheuttamista vaateista, riippumatta oikeudellisesta teoriasta (sopimus, vahingonkorvaus, huolimattomuus, tiukka vastuu tai muuten), on rajoitettu sinun maksamiesi maksujen kokonaismäärään kyseisestä projektista, joka aiheuttaa vaatimuksen, tai 1 000 euroon, kumpi on pienempi. Emme ole vastuussa välillisistä, satunnaisista, seurauksellisista, erityisistä, rangaistavista tai esimerkillisistä vahingoista, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: menetetyt voitot, menetetty liikevaihto, menetetty data, menetettyjä liiketoimintamahdollisuuksia, liiketoiminnan keskeytyminen, maineen menetys, maineen vahinko, korvaavien palveluiden kustannukset tai muut taloudelliset tappiot. Tämä rajoitus koskee riippumatta oikeudellisesta teoriasta ja vaikka meille olisi ilmoitettu tällaisten vahinkojen mahdollisuudesta. Mitään toimenpidettä, riippumatta muodosta, ei voida nostaa meitä vastaan enää kuin yhden (1) vuoden kuluttua vaatimuksen syntymisestä. Myönnät, että veloitettavat maksut heijastavat näissä ehdoissa määriteltyä riskinjakautumista ja että emme solmisi näitä ehtoja ilman näitä rajoituksia.

7. Luottamuksellisuus

Molemmat osapuolet sitoutuvat ylläpitämään luottamuksellisuutta liiketoiminnan aikana jaetusta omistusoikeudesta. Luottamuksellinen tieto sisältää liiketoimintasuunnitelmat, tekniset spesifikaatiot, hinnoittelun ja muut arkaluontoiset tiedot. Tämä velvoite säilyy palveluiden päättymisen jälkeen. Poikkeukset koskevat tietoja, jotka ovat julkisesti saatavilla, itsenäisesti kehitettyjä tai joita laki vaatii paljastamaan.

8. Irtisanominen

Kumpikin osapuoli voi irtisanoa projektisopimuksen 30 päivän kirjallisella ilmoituksella. Irtisanomisen yhteydessä: (a) Maksat kaikesta valmistuneesta työstä ja aiheutuneista kustannuksista; (b) Toimitamme valmistuneen työtuotteen; (c) Luottamuksellisuusvelvoitteet jatkuvat. Voimme irtisanoa välittömästi: maksamattomuuden, ehtojen rikkomisen tai palveluiden laittoman käytön osalta. Peruutus sinun toimestasi työn aloittamisen jälkeen vaatii maksun kaikesta valmistuneesta työstä plus projektisopimuksessa määritellyt peruutusmaksut.

9. Vastuuvapaus

Sitoudut korvaamaan, puolustamaan ja vapauttamaan TheLoopin, sen työntekijät ja tytäryhtiöt kaikista vaateista, vahingoista, tappioista, velvoitteista ja kuluista (mukaan lukien oikeuskulut), jotka aiheutuvat: (a) Palveluidemme käytöstäsi; (b) Näiden ehtojen rikkomisestasi; (c) Kolmannen osapuolen oikeuksien rikkomisestasi; (d) Tarjoamastasi sisällöstä tai materiaaleista; (e) Liiketoimintasi tai toimitettavien tuotteiden käytöstäsi. Pidätämme oikeuden ottaa yksinomainen puolustus ja hallinta kaikista vastuuvapauskysymyksistä.

10. Riitojen ratkaisu

Näitä ehtoja säätelee suomalainen laki. Kaikki riidat ratkaistaan hyvässä uskossa tapahtuvan neuvottelun kautta. Jos neuvottelu epäonnistuu, riidat ratkaistaan Helsingin käräjäoikeudessa, Suomessa, ensimmäisenä oikeusasteena. Molemmat osapuolet luopuvat oikeudesta valamiehistöön. Voittava osapuoli missä tahansa riidassa on oikeutettu saamaan kohtuulliset asianajokulut ja kustannukset.

11. Ylivoimainen este

Emme ole vastuussa viiveistä tai suorituskyvyn epäonnistumisista, jotka johtuvat olosuhteista, jotka ovat meidän kohtuullisen hallintamme ulkopuolella, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: luonnonkatastrofit, sota, terrorismi, työriidat, hallituksen toimet, sähkökatkot, internet-palveluntarjoajan (ISP) katkokset, internetin häiriöt, kyberhyökkäykset, kolmannen osapuolen palveluiden katkokset (kuten kolmannen osapuolen API-viat), isännöintipalveluntarjoajien viat, maksupalveluntarjoajien ongelmat, API-palveluiden poissaolo, verkkotunnusrekisteröijien ongelmat, sähköpostipalveluiden häiriöt tai muut ylivoimaiset esteet. Tällaisissa tapauksissa aikatauluja pidennetään vastaavasti. Emme ole vastuussa minkään kolmannen osapuolen palveluiden, alustojen tai integraatioiden saatavuudesta, luotettavuudesta, turvallisuudesta tai suorituskyvystä, joita käytetään yhdessä palveluidemme kanssa, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: isännöintipalveluntarjoajat, sisällönjakeliverkot, maksupalveluntarjoajat, sähköpostipalvelut, analytiikkapalvelut tai API:t. Olet yksin vastuussa tietojesi varmuuskopioinnista ja oman tietojen palautusmenettelysi ylläpidosta. Emme ole vastuussa minkään tietojen menetyksestä, vioittumisesta tai kyvyttömyydestä palauttaa tietoja, riippumatta syystä.

12. Asiakkaan vastuu

Olet yksin vastuussa siitä, miten käytät, toteutat, operoit ja ylläpidät meidän tarjoamiamme toimitettavia tuotteita. Emme ole vastuussa minkään seurauksista, jotka johtuvat toimitettavien tuotteiden käytöstäsi, väärinkäytöstäsi tai kyvyttömyydestäsi käyttää niitä, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: liiketoimintapäätökset, jotka tehdään toimitettavien tuotteiden perusteella, integraatio järjestelmiisi, lakien tai määräysten noudattaminen, jotka koskevat liiketoimintaasi, tai kaikki muutokset, jotka teet toimitettaviin tuotteisiin. Emme tee minkäänlaisia esityksiä tai takuita koskien liiketoimintasi kasvua, kannattavuutta tai tehokkuutta käyttäessäsi palveluitamme tai toimitettavia tuotteitamme. Tulokset voivat vaihdella useiden meidän hallintamme ulkopuolella olevien tekijöiden perusteella, mukaan lukien markkinaolosuhteet, liiketoimintakäytäntösi, kilpailu ja taloudelliset tekijät. Myönnät, että emme ole antaneet minkäänlaisia lupauksia tai takuita koskien tiettyjä liiketoiminnan tuloksia, liikevaihtoa, voittoja, asiakashankintaa tai muita liiketoimintamittareita.

13. Tietoturvallisuus

Toteutamme alan standardien mukaiset turvallisuustoimenpiteet ja noudatamme vakiintuneita turvallisuuskäytäntöjä. Emme kuitenkaan voi taata absoluuttista turvallisuutta, koska mikään siirto- tai tallennusmenetelmä ei ole täysin turvallinen. Emme ole vastuussa tietoturvallisuusrikkomuksista, luvattomasta pääsystä, tietojen varastamisesta, hakkeroinnista, haittaohjelmista, viruksista tai muista tietoturvallisuusvälikoista, riippumatta syystä. Olet vastuussa: (a) Turvallisten salasanojen ja pääsyvaltuuksien ylläpidosta; (b) Oman turvallisuustoimenpiteidesi toteuttamisesta; (c) Tietojesi säännöllisestä varmuuskopioinnista; (d) Suojautumisesta luvattomalta pääsyltä järjestelmiisi; (e) Soveltuvien tietosuojalakien noudattamisesta, mukaan lukien GDPR, jos soveltuu. Olet yksin vastuussa arkaluontoisten tietojen suojaamisesta, riittävien varmuuskopioiden ylläpidosta ja kaikkien soveltuvien tietosuojamääräysten noudattamisesta. Emme ole vastuussa minkään vahinkojen aiheuttamisesta tietoturvallisuusvälikoista, mukaan lukien mutta ei rajoittuen: identiteettivarkaus, taloudellinen menetys tai maineen vahinko. Sitoudut ilmoittamaan meille välittömästi kaikista epäillyistä tietoturvallisuusrikkomuksista.

14. Ei kumppanuutta

Nämä ehdot eivät luo kumppanuutta, yhteisyritystä, edustussuhdetta tai työsuhdetta sinun ja TheLoopin välillä. Kummallakaan osapuolella ei ole valtuuksia sitouttaa toista tai aiheuttaa velvoitteita toisen puolesta. Olemme itsenäisiä urakoitsijoita, jotka tarjoavat palveluja sinulle.

15. Muutokset

Pidätämme oikeuden muuttaa näitä ehtoja milloin tahansa. Merkittävät muutokset ilmoitetaan verkkosivustomme kautta. Palveluiden jatkuva käyttö muutosten jälkeen merkitsee hyväksymistä. Jos jokin määräys todetaan täytäntöönpanokelvottomaksi, päteväksi tai laittomaksi, muut määräykset pysyvät täysin voimassa, ja pätevä määräys muutetaan vähimmäisellä tarpeellisella muutoksella, jotta se voidaan panna täytäntöön. Nämä ehdot yhdessä projektisopimuksen kanssa muodostavat koko sopimuksen osapuolten välillä ja syrjäyttävät kaikki aiemmat sopimukset, neuvottelut, esitykset tai ymmärrykset, olivatpa ne suullisia tai kirjallisia. Mikään määräyksen tai ehdon laiminlyönti ei ole voimassa, ellei se ole kirjallisesti ja molempien osapuolten allekirjoittama.

16. Ylläpito

Vakioprojektin toimitettavat tuotteet sisältävät valmistuneen työtuotteen projektisopimuksessa määriteltynä, mutta eivät sisällä jatkuvaa ylläpitoa, isännöintiä, päivityksiä tai tukipalveluja, ellei toisin nimenomaisesti mainita. Käyttöönoton jälkeiset palvelut, kuten verkkosivuston isännöinti, verkkotunnuksen hallinta, turvallisuuspäivitykset, sisällön päivitykset, ominaisuuksien lisäykset, virhekorjaukset takuuaikakauden jälkeen ja tekninen tuki, ovat valinnaisia palveluja, joita voidaan tarjota erillisten sopimusten mukaisesti ja hinnoitellaan erikseen. Emme ole velvollisia tarjoamaan käyttöönoton jälkeisiä palveluja, ellei erillistä ylläpito- tai tukisopimusta ole voimassa. Olet vastuussa isännöinnin, verkkotunnuksen rekisteröinnin ja toimitettavien tuotteiden jatkuvan ylläpidon järjestämisestä, ellei ole sovittu, että tarjoamme nämä palvelut erillisen sopimuksen mukaisesti. Voit valita oman isännöintipalveluntarjoajasi tai pyytää meitä hoitamaan isännöinnin asennuksen ja hallinnan. Kaikki käyttöönoton jälkeiset palvelut, joita tarjotaan ilman kirjallista sopimusta, tarjotaan parhaan mukaan ja ne voidaan keskeyttää milloin tahansa.